mandag 21. april 2014

Oslo! Mitt andre hjem :-)

Jeg forlot Ålesund i strålende vær! Gårsdagen ble innimellom all pakking og vasking tilbrakt på verandaen, med legobygging sammen med Li og Monica. Som dere ser har Li og jeg vår egen stil når vi bygger Lego..



Nå har jeg kommet meg til Oslo, med god hjelp fra venner og kjente! Jeg hadde av en eller annen grunn kjøpt billett på 0910-flyet, noe som gjorde at jeg manglet pass til Bruno i hele går, så da måtte jeg fikse det. Kristine sa seg villig til å passe han litt, antagelig til stor glede for barna hennes, som er gale etter Bruno. Kanskje ikke fullt så kjekt for mannen hennes, som er superallergisk.. Et annet problem var at på nettet stod det at flybussen kun gikk kl 0630 (noe som ikke stemte), og det var jo ikke så fristende å stå opp så tidlig. Så da var jeg så heldig å få skyss av Reidun! Tuuusen takk for hjelpa begge to :-)

Norunn og jeg har vært på utallige turer sammen. Jeg har besøkt henne i Afrika, vi har vært på interrail, i Italia to ganger, i Spania, i Berlin, London, København, New York osv, osv. Alltid med et åpent sinn, aldri særlig godt forberedt (det var kun i New York vi var på tur med oss et fyldig excel-ark, men det var ikke vår fortjeneste, Silje skal ha all ære for det). Kun en gang på alle disse turene har det holdt på å gå galt. Det var en gang vi skravla oss av gårde på en buss, og ikke fikk med oss at vi hadde kommet frem og vel så det.. Men da dro vi jo bare tilbake.

Vel fremme i Oslo idag, og etter å ha kava oss opp trappa med amerika-kofferten hjemme hos Norunn, var vi klare for å gå i sola, for å henge på Grünerløkka. Det var da jeg innså at vi denne gangen muligens har litt mer problemer enn vi pleier, når vi skal på tur. Norunn finner nemlig ikke lommeboka si. Og lommebøker pleier jo å være oppholdssted for førerkort, for eksempel... Så nå, hvis ikke frøken Breivik fikser seg et midlertidig førerkort i morgen, så blir det jeg som er 'driving miss Daisy', altså sjåfør, i 52 timer totalt, i følge Google Maps.

Men ingenting stopper oss fra å kose oss i sola på Grünerløkka! Det er det som er så fint med å være på tur med Norunn, vi tar det med ro, og koser oss stort! Det er jo helligdag, og ingenting å gjøre med tapte førerkort uansett.. Så da har vi tilbrakt dagen i sola, spist deilig Oslo-sushi, møtt Ingvild og Maria. Det er så deilig å være i Oslo. Energinivået stiger, det er så mye folk over alt, og alle er i tredveårene ;-)
En knallfin dag!



I morgen går flyet! Dette blir spennende: 

1) Er vi en eller to sjåfører??
2) Har vi ett eller to Visa kort??
3) Hvordan blir det med ... antall Mastercard?? 
4) Rekker vi flyet?
5) Hvilken bil får vi? 

Stay tuned! 

Eva

1 kommentar:

  1. Artig innlegg Eva! Humøret er på topp skjønner jeg, selv om det ble noen startproblemer, som dere løste bra! Takk l for sms Norunn ! Sikkert bra å få sove nå?
    Her i "Gamlelandet" er det onsdag morgen 23. april. Nydelig solrik dag kl er snart 8.00.... 23 hos dere? vi har +3 grader C i skyggen.
    God natt til dere! Noralv hilser! Hilsen Reidun

    SvarSlett