onsdag 7. mai 2014

San Francisco!!!


Jentene på Golden Gate Bridge:)

Nå er vi kommet til fantastiske San Francisco. Det er litt kaldere enn vi hadde håpet, mest på grunn av vinden, men det er ellers strålende sol, deilig frisk luft og atmosfæren er topp:)

Vi (i alle fall jeg) forlot hotellet i Las Vegas med et litt tungt hjerte. Standarden var noget annet enn det vi har unnet oss på veien for å si det sånn...

22. etasje på Mandelay Bay Hotel


Det er klart de hadde et stort akvarium i lobbyen. Dykkeren vinker  til meg. Han tar seg av dagens vindusvask, så fiskene kan se ut;)

Vinner jeg nå, kan jeg kjøpe et hus i San Francisco!! Vi vant ikke, selv om vi satset hele 5 dollar!!

Dagen etter følte jeg egentlig at jeg hadde sett det jeg trengte av Las Vegas. Det var som en gigantisk danskebåt og i heisen på hotellet møtte vi et fornøyd eldre par som skulle i et bryllup på hotellet- foran det gigantiske hai-akvariet i underetasjen - romantisk....?  " The Valet" hentet bilen vår og vi var i gang med den siste lange kjøredistansen på turen.



Vi stoppet for bensin og kaffe på veien. Først så jeg ikke setningen skrevet i blått...traff meg RETT i magen;)
Den første cappucinoen er som regel med vaniljesmak - i alle fall langs Freewayen, og det er slett ikke alle steder de har espresso. Eva har faktsik utviklet en egen reaksjonsevne for steder skiltet med " Espresso!"

To forsøk må til for å få en ordentlig kaffe..


Vi  hadde et veldig hyggelig stopp i Rocklin, utenfor Sacramento, der kusina til Eva bor med sin familie. Vi fikk ekte egenprodusert steinovnspizza og så ville kalkuner spankulere i åsen bak huset. Det føltes som vi delte et aldri så lite stykke av " the american dream". 

Dagen etter var vi plutselig fremme i San Francisco! En kulinarisk by med flotte viktorianske hus og trivelige kaféer overalt. Vi fant en liten sushiheaven nede ved havna/Fisherman's Warf.


 Sjnammis:)

Én ting hadde vi planlagt før vi ankom San Fracisco: Vi skulle på jazzcafé! At de skulle spille jazz på den første baren vi dumpet innom, hadde vi imidlertid ikke forventet. Glede:)

Jazz i Polk street, San Francisco!

Vi lånte sykler en hel dag og tok turen over Golden Gate Bridge...



Sykkelturen gikk videre til Golden Gate Park, en av amerikas største byparker. Den var gigantisk og vi tok en pust i bakken i Japanese Tea Garden. Fred og ro:)

 
Inngangen til tehagen:)

    
Eva smiler fornøyd. Hun har vært her før og kommer gjerne igjen:)

 
 Idyll..


Sånn ser det ut i gatene, overalt...Her kunne jeg ha bodd!!


Og vi fant enda et sted der de spilte Jazzz..

...og serverte ekte amerikanske kyllingvinger.

Det ble også litt shopping ..

Chinatown! Her har de mye nips, og nips kan være moro:)


Nå har vi kun en kveld igjen i San Francisco. Vi sitter og spiser en lengre frokost på favorittkaféen Royal Ground Coffee og har bestemt at det blir blues på " Bisquit and Blues" i kveld. 

Livet er herlig dere!!

Klem fra Norunn:)

3 kommentarer:

  1. Herlige bilder med glade jenter og artif tekst! Ja, jeg skjønner at livet må være herlig for dere! Rfb

    SvarSlett
  2. Forstår at dere koser dere. Hærlig :) Kjempekjekt å få se så mage fine bilder fra turen! Stor klem fra Monica

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det:) Vi har det fint, ja! Koselig at du følger med :)

      Slett